top of page
  • תמונת הסופר/תהדר מנדלסון

האם כדאי לפרסם בקבוצות בפייסבוק?

אני מאמין שהרוב פה נתקלו במקרה אחד או שניים: עסקים שמפרסמים את עצמם (באופן מכירתי מאוד יש לציין) בקבוצות פייסבוק שונות. הפרסום יכול להופיע בכמה דרכים ובכמה סוגי קבוצות ובשורה התחתונה מדובר בפרסום חינמי לעסק שלכם, אך האם באמת תקבלו תמורה בעדו? וכמה פרסום מכירתי כזה מועיל למוניטין שלכם בטווח הארוך? בבלוג הזה אנסה לבדוק האם כדאי לפרסם בקבוצות בפייסבוק - יאללה בואו נתחיל.




סוגי קבוצות בפייסבוק

נתחיל בלהציג את סוגי הקבוצות הקיימות כיום בפייסבוק:

  1. קבוצה של אזור גאוגרפי - נניח כל תושבי מזכרת בתיה.

  2. קבוצה של צורך מסוים - נניח אנשים שמחפשים להשכיר דירה\תשובות לשאלות על תיקון דירה

  3. קבוצות מקצועיות - נניח קבוצה של שיפוצניקים בישראל

  4. קבוצה סביב עולם תוכן - ספורט\היסטוריה וכו'

בבלוג הזה אתמקד בעיקר ב-3 סוגים הראשונים.

סוגי פרסום בקבוצות

בואו נתחיל בפריסת האפשרויות שלכם במידה ובחרתם לפרסם בקבוצות:

  1. פוסט מכירתי - פוסט שנכתב על ידכם ועולה בקבוצה כסוג תוכן חדש לחלוטין. פוסט שמטרתו היא מכירתית בלבד.

  2. תגובה לפוסט קיים - במקרה הזה אתם מגיבים למשתמש אשר פרסם שאילתה כלשהי שקשור לעסק שלכם. נניח "מחפש קייטרינג ל-50 איש מחר אשמח לקבל הצעות מחיר". במקרה כזה השירות שלכם רלוונטי לנושא הפוסט ואולי תוכלו לסגור לקוח חדש.

  3. תוכן מתחזה - הסוג שאני הכי פחות מתחבר אליו ונפוץ בעיקר בקבוצות שסובבות סביב נושא מקצועי כלשהו. תוכן מתחזה או תיאור סיטואציה "אותנטית" שקרתה לכותב הפוסט ומטרתו היא להוביל את הקורא ללקח שכותב הפוסט למד מהסטיאוציה, שהיא במקרה השירות שהכותב מציע.

  4. תוכן אמיתי ועקבי - בעיניי זו הדרך הטובה ביותר לפרסום אורגני בפייסבוק. דרך פרסום אמיתי ועקבי אתם באמת יכולים להוביל אליכם קהל יעד איכותי שירכוש את השירות שלכם בגלל הערך שאתם מציעים ולא בגלל מחיר תחרותי שהבטחתם. את התוכן שלכם אתם יכולים לשתף בקבוצות מקצועיות של אנשי מקצוע (אם אתם שיפוצניקים, נניח תשובות לאתגרים מקצועיים של קולגות), או בקבוצות מקצועיות סובבות נושא (נניח תשובות לאנשים ששואלים שאלות על שיפוצים בבית). דרך זו היא בהכרח לא מכירתית ונותנת 100% ערך למי שנחשף לתוכן שלכם, מה שלא מבטיח הכנסות בטווח הקצר אך יבסס עבורכם אוטוריטה מקצועית שמחזיקה זמן רב ומושכת לקוחות איכותיים וארוכי טווח.

איזה פרסום לעשות בכל קבוצה?

  1. פוסט מכירתי - ממליץ להשתמש בסוג הזה אך ורק בקבוצות של אזור גאוגרפי. מעבר לכך אני חושב שרק עסקים בעלי יתרון של קרבה מובהקת ללקוח - קונדיטורים, אנשים שמכינים אוכל ביתי, מאמני כושר, לק ג'ל וכו'.. צריכים להשתמש בסוג פרסום הזה.

  2. תגובה לפוסט קיים - רק בקבוצות של אזור גאוגרפי.

  3. תוכן מתחזה - לא להשתמש. פשוט לא.

  4. תוכן אמיתי ועקבי - ממליץ להשתמש בקבוצות מקצועיות, הן של אנשי מקצוע והן של צורך מסוים.

אז למה לא לעשות פוסט מכירתי או תגובה לפוסט קיים בכל הקבוצות?

ישנן 2 סיבות עיקריות לכך -

1. הלקוחות שיבואו - יבואו אליכם אך ורק בגלל המחיר הנמוך שאתם מציעים (כי הרי ברור לכם שהעסק שלכם לא יהיה היחיד שיפנה אליהם כן?)

2. הלקוחות שלא יבואו - אולי בטווח הקצר תזכו לעסקה, אבל בטווח הארוך המוניטין שלכם ייפגע. לראות כל הזמן את העסק שלכם כ"רודף" אחרי פוסטים בפייסבוק פשוט נראה לא טוב.



סיכום

אני מקווה שהצלחתי בבלוג הזה לעשות עבורכם בכל מה שקשור לפרסום בקבוצות בפייסבוק. אני בעד כל אופציה של פרסום חינמי לעסק, בבלוג זה הסברתי על האפשרויות הכדאיות שישיגו עבורכם תוצאות בטווח הארוך והקצר. בהצלחה!



יש לכם עוד שאלות בנושא פרסום בקבוצות בפייסבוק? בואו נדבר :)

0 צפיות0 תגובות
bottom of page