top of page
  • תמונת הסופר/תהדר מנדלסון

למה העסק שלכם חייב נוכחות דיגיטלית ב2021?

עודכן: 3 ביולי 2021

נתחיל במיתוסים שיצא לי לשמוע מבעלי עסקים קטנים בעבר: "הקהל שלי לא נמצא באינטרנט", "הלקוחות שלי מגיעים מפה לאוזן", "הפייסבוק לא מביא תוצאות בכלל" ועוד ועוד דוגמאות.

יצא לי אפילו להיתקל בעסק שמשקיע את מירב תקציב הפרסום בפליירים, רחמנא ליצלן. למרות שאני מאמין אדוק בפרסום אוף-ליין כאמצעי חשיפה שמוביל לעלייה בהכנסות, הבלוג הזה יתמקד בכלי הדומיננטי והחשוב ביותר בפרסום העסק שלכם: נוכחות דיגיטלית אפקטיבית.

 

מיתוסים מול ניסיון שלילי

אז קודם כל לפני שצוללים פנימה - חשוב רגע להבין את המאקרו. בפסקה הקודמת דיברתי על מיתוסים נפוצים בקרב בעלי עסקים שחוששים מכניסה לדיגיטל. חשוב להבדיל בין מיתוסים שנשענים על פער בידע, לבין הסתייגות אמיתית הנובעת מניסיון שלילי עם עולם הדיגיטל. הניסיון השלילי יכול להגיע מהתנסות אישית לא מוצלחת, או לסירוגין עבודה עם סוכנות \ פרילנסר לא מקצועיים. לגבי השאלות שאתם צריכים לשאול את סוכנות הדיגיטל שלכם -תוכלו לקרוא כאן. עכשיו בואו ננפץ קצת מיתוסים.


נכסים דיגיטליים

אז בעצם נוכחות בדיגיטל זה ביטוי מאוד רחב לכמה פעולות ספציפיות:

  1. אתר אינטרנט פעיל

  2. קידום אורגני של האתר במנוע החיפוש (SEO)

  3. קידום ממומן של האתר במנוע החיפוש (PPC)

  4. פרופילים פעילים ברשתות החברתיות.

  5. שיתוף תוכן אורגני בעמודים הנ"ל

  6. קידום ממומן של מודעות ברשתות הנ"ל


את כל הסעיפים המופיעים פה למעלה אפשר להגדיר תחת הביטוי "נכסים דיגיטליים". הנכסים הדיגיטליים הם ברוב המקרים - נקודת המפגש הראשונית עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. לא משנה באיזה תחום אתם פועלים - חשוב להבין שכדי להסיק מסקנות ולקבל החלטות צרכניות, אנשים משתמשים במנועי חיפוש כדי לקבל מענה עבור הצרכים האלו. אופי חיפוש המידע משתנה מקהל לקהל - חלק מהאנשים משתמשים בגוגל כדי לקבל מידע, חלק משתמשים ביו-טיוב, חלק באינסטגרם - לכן חשוב שתהיו נוכחים בכל הזירות האפשריות. קהל שלא ימצא אתכם בפלטפורמה שבה הוא משתמש - יילך למתחרה שלכם.



ניהול מערכת יחסים אקטיבית עם הלקוח


לאחר שהלקוח הגיע ורכש את המוצר שלכם - איך הופכים אות ללקוח נאמן? בשונה מפעילות אוף-ליין, שם אתם מסתמכים אך ורק על איכות השירות שלכם ככלי שיגרום ללקוח לחזור לרכישה חוזרת - בפעילות דיגיטלית אתם יכולים לנהל מערכת יחסים אקטיבית עם הלקוחות שלכם. עם המידע שאתם אוספים על הקהל שלכם אתם יכולים להציע להם הנחה מיוחדת ליום-הולדת, לצרף אותם למועדון לקוחות, לשים לב שעבר הרבה זמן מהרכישה האחרונה ועוד ועוד.


משפך שיווקי


עוד אלמנט משמעותי שבעלי עסקים קטנים צריכים להבין הוא "משפך שיווקי". משפך שיווקי הווקטור הכללי שאליו אתם רוצים להכווין את הקהל שלכם, כאשר בסוף המשפך נמצאת כמובן פעולת הרכישה. פעילות בדיגיטל מאפשרת לכם לקדם את הקהל במורד המשפך ע"י התאמת מסרים לשלב בו הם נמצאים.

עוד מידע על משפך שיווקי אתם יכולים למצוא כאן.


אז בואו נסכם

  1. נוכחות דיגיטלית מורכבת מכמה נכסים דיגיטליים.

  2. נוכחות דיגיטלית מאפשרת לכם -

  • לאתר קהל חדש ולמשוך אותו אליכם.

  • להכיר את הקהל שלכם יותר טוב.

  • לנהל מערכת יחסים אקטיבית עם לקוחות קיימים.

3. ישנם המון מיתוסים מטעים לגבי נוכחות דיגיטלית וצריך להבין אם יש לכם ניסיון שלילי או פער בידע.

4. נוכחות דיגיטלית מאפשרת לקדם לקוחות פוטנציאליים לעבר הרכישה.



יש לכם עוד שאלות בנוגע לנוכחות הדיגטלית של העסק שלכם? שלחו לי הודעה ואשמח לעזור!





31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page